Оқушылардың халықаралық PISA зерттеуіне дайындау бойынша
2022-2023 оқу жылына арналған іс-шаралар жоспары
Жұмыстың мазмұны
Оқушыларды оқытуды ұйымдастыру
1. PISA халықаралық зерттеуіне дайындық жоспарын құру
2. «PISA халықаралық зерттеуіне дайындық» папкасын құру
3. Оқушыларды халықаралық PISA зерттеуіне дайындық туралы ақпараттандыру, халықаралық PISA зерттеуінің ерекшеліктерімен және ережелерімен таныстыру.
4. Оқушыларды мінез-құлық ережелерімен алғашқы таныстыру; оқушыларға нұсқау беру; уақытты жұмсау;
Функционалдық сауаттылыққа арналған PISA ашық тапсырмаларының мысалдары:
5. Оқушыларды дайындау сапасын халықаралық зерттеулер тәжірибесі негізінде Ұлттық білім беру сапасын зерттеудің ресми сайтымен танысу.
6. PISA халықаралық зерттеуіне дайындық бойынша әдістемелік әдебиеттер мен оқу құралдарына шолу. Тапсырмалардың спецификациясымен және үлгілерімен танысу.
7. PISA баллына кіріспе
8. Оқушыларды халықаралық PISA зерттеуіне дайындау мақсатында оқу материалын іріктеуді ұйымдастыру.
9. Жоспарға сәйкес PISA халықаралық зерттеуіне дайындық жұмыстары (жеке-топтық сабақтар)
10. Ағылшын тілінде алғашқы сынақ тестін өткізу
11. Ағылшын тіліндегі сынақ тест жұмысын талдау
12. Жеке консультациялар
13. Типтік қателерді талдау
14. Ата-аналармен жеке әңгімелесу (қажет болған жағдайда)
Түсіндірме жазба.
PISA Оқушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың халықаралық бағдарламасы ( Бағдарлама үшін Халықаралық студент Assessment ) – 15 жастағы мектеп оқушыларының білімі мен дағдыларын бағалайтын білім сапасын халықаралық салыстырмалы зерттеу. Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымының (ЭЫДҰ) қамқорлығымен өтеді.
Мақсаты: Міндетті жалпы білім алатын 15 жастағы оқушылардың қазіргі қоғамда толыққанды жұмыс істеуі үшін қажетті білімдер мен дағдылардың бар-жоғын зерттеу, яғни. адам қызметінің, қарым-қатынас пен қоғамдық қатынастардың әртүрлі салаларындағы кең ауқымды мәселелерді шешу. Бағдарлама әртүрлі елдердің білім беру жүйесінде болып жатқан өзгерістерді анықтауға және салыстыруға және білім беру саласындағы стратегиялық шешімдердің тиімділігін бағалауға мүмкіндік береді.
Бағалау саласы: PISA Оқушылардың дағдыларын үш негізгі бағыт бойынша бағалайды: оқу, математикалық және жаратылыстану сауаттылығы. Бірқатар елдер, соның ішінде Қазақстан да қосымша нұсқаға – оқушылардың қаржылық сауаттылығын бағалауға қатысады.
Мерзімділігі: Оқу циклі 3 жыл. Әрбір цикл жоғарыда анықталған үш зерттеу саласының біріне (тестілеу уақытының үштен екісі) назар аударады. Басқа салаларда оқушылардың сауаттылығының жалпылама сипаттамасы алынады.
Зерттеудің мәні және оны ұйымдастырушылар.
Ағылшын әріптерінен тұратын PISA аббревиатурасы «Оқушылардың білім беру жетістіктерін бағалаудың халықаралық бағдарламасы» дегенді білдіреді. Бұл зерттеу мектеп оқушыларының қазіргі білім сапасын, сондай-ақ білімнің қазіргі әлемдегі өмір шындығына сәйкестігін талдауға арналған.
PISA іс-шараларының басты мақсаты қандай? Жалпы орта білім алған он бес жастағы мектеп оқушыларының сауаттылығын бағалау. Ал бұл сауаттылық үш негізгі бағытта талданады: математикалық, жаратылыстану және оқу. Бірақ басты назар 15 жасқа толған мектеп оқушыларының оқу барысында алған білімдерін күнделікті өмірлік жағдайларда адам қызметінің әртүрлі салаларындағы көптеген мәселелерді шешуге, соның ішінде қаржылық жетістіктерге, әлеуметтенуге және әртүрлі кедергілерді жеңуге қалай қолдана алатындығына аударылады.
PISA-ның басқа қолданыстағы бағалау жүйелерінен түбегейлі айырмашылықтары бар. Олар мыналардан тұрады:
Зерттеуді ЭЫДҰ – Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы (орысша аббревиатура – ЭЫДҰ) жүргізеді. PISA білім беру процесінде алынған дағдылар мен білімдерді тәжірибеде қолданудың үш бағытын бағалайды. Ол:
Сондай-ақ, әрбір цикл ішінде қосымша бағыттар енгізіледі. Мәселен, 2012 жылы қаржылық сауаттылық тексерілсе, 2015 жылы проблемаларды шешуге көңіл бөлінсе, 2018 жылы жаһандық құзыреттіліктерге баса назар аударылды.
PISA қалай жұмыс істейді: жүргізу ерекшеліктері
Цикл үш жылға созылады. PISA бағдарламасының бір бөлігі ретінде үш қолжетімді бағыттың бірі таңдалады: оқу, жаратылыстану немесе математикалық сауаттылық. Сондай-ақ, әр уақытта бір қосымша пәндік аймақ енгізіледі.
Зерттеу құрылымына мыналар кіреді:
Сонымен қатар, ата-аналарға арналған сауалнамалар мен әкімшілікке қаржылық білім беру сұрақтары қосымша беріледі. Оқушылар тесттер мен сауалнамаларды ретімен немесе әртүрлі уақытта тапсыра алады.
Тест тапсырмалары екі түрге бөлінеді:
Тапсырмалардың әрқайсысының форматы ұсынылған нұсқаларды таңдауды (бір дұрыс немесе бірнеше қолайлы) немесе егжей-тегжейлі түсіндірмесі бар нақты жауапты қамтуы мүмкін.
Нәтижелер қолжетімді болады және әр циклден кейін тек келесі жыл үшін және оның соңында жарияланады. Яғни, PISA-2022 бойынша нәтижелер 2023 жылдың желтоқсан айында ғана жарияланады.
Әр бағыт бойынша мектеп оқушыларының білімін тексеру нәтижелері алты деңгейге бөлінген, ол үшін ең төменгі ұпай саны, яғни төменгі шектер қарастырылған. Жауаптар бойынша ұпайлар есептеледі. Ал сол немесе басқа деңгейге жеткен студенттер тек оқуда ғана емес, өмірде де қолданылатын белгілі бір дағдылар мен дағдыларды көрсетуі керек.
PISA-2022 қатысушылары іріктеу арқылы анықталады. Бірақ теориялық тұрғыдан алғанда, ауқымды зерттеуге РЛ-ның әртүрлі аймақтарынан белгіленген критерийлерге сәйкес келетін жасөспірімдер қатыса алады. Бұл 15 жасқа толған, оқу орындарында білім алып жатқан студенттер. Мектептерде 2007 жылы туған оқушылар сегізінші сыныптан бастап іріктеледі.
Дайындық іс-шаралары
Дайындық пилоттық зерттеуді ұйымдастырушылар онымен әрі қарай жұмыс істеу үшін ауқымды аналитикалық материал алуды жоспарлап отыр. Нәтижелерге сүйене отырып, бұл PISA өткізу үшін ғана емес, министрліктер мен өңірлер деңгейінде одан әрі жұмыс траекториясын құру үшін де пайдалы ұсыныстар әзірлеуге мүмкіндік береді.
Ал өз бетінше тестілеуге дайындалу үшін мысалдарды қарап, өткен жылдардағы есептерді шешуге болады. Бұл сіздің дағдыларыңыз бен білімдеріңізді тексеруге ғана емес, сонымен қатар алдағы тапсырмалардың форматы мен мәнін білуге мүмкіндік береді.
PISA-2021 – бұл мектеп оқушыларының білімін ғана емес, сонымен қатар олардың қазіргі өмірге сәйкестігін, сондай-ақ дағдылар мен дағдыларды іс жүзінде қолдана білу қабілетін талдайтын халықаралық ауқымды зерттеу.